Receptenwaaier

Hoi! Vandaag heb ik weer een lang verhaal... dus: zit je comfortabel? Daar gaat 'ie dan:

Mijn schoonzus kwam naar me toe met de vraag of ik voor haar een ijsreceptenboekje wilde maken als cadeau voor haar man. Nou, dat is niet tegen dovemansoren gezegd, dat vind ik wel een leuke uitdaging!


Eerst heb ik een aantal recepten op internet gezocht en op correspondentiekaartjes van de Hema geprint.


Daarna heb ik met Te Gekke Krijtjes en de strepentechniek enkele kaartjes wat kleur gegeven. En met Distress ink hier en daar een afbeelding gestempeld.


Andere kaartjes heb ik met Te Gekke Krijtjes gekleurd en met gaatjesband bewerkt.



 Tenslotte met potloden de fruitplaatjes ingekleurd en dan krijg je dit resultaat!



 Ziet er toch veel leuker uit dan zo'n kaal wit velletje... haha!


Ik heb zo'n 15 kaartjes gekleurd en dan krijg je ondertussen heel wat gekleurd tissue-afval op je bureau! Diegenen die ook met Te Gekke Krijtjes werken zullen gelijk snappen wat ik bedoel haha! Alles bij elkaar geveegd en dan krijg je dit hoopje.... Groot voordeel van de Te Gekke Krijtjes is dat het absoluut niet afgeeft, dus geen vieze vlekken op je bureau of op je vingers, fijn!


Hier alle kaartjes bij elkaar.


In alle kaartjes een gaatje gemaakt, ringetje erdoor en klaar is mijn receptenwaaier. Ik ben erg blij met het eindresultaat. Ik ga er nog even een paar dagen naar kijken, want ik vind het altijd erg moeilijk om mijn projecten gelijk weg te geven... hihi!


Wat heb ik gebruikt:
Derwent coloursoft potloden
Te Gekke Krijtjes
gaatjesband van Te Gek!
stempel Bits & Pieces van CREAlies
Distress Ink:
- seedless preserves
- salty ocean
- mowed lawn
- fired brick

Fijn weekend! groetjes Petra




Reacties

  1. Echt ge-we-l-dig!!!!! Petra. Wat heb je dat prachtig gemaakt.
    Fijn weekend. Liefs, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf Petra.Wat ziet dat er weer super uit zeg!!!
    Geweldig!

    Groetjes Giny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er geweldig uit Petra....wat leuk gemaakt het ijsreceptenboekje....daar zal hij vast heel blij mee zijn...

    en ik moet bij jou op les komen vrees ik....ik kan niet overweg met de te gekke krijtjes....na een paar mislukkelingen liggen ze onder in de kast helaas...

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is heel jammer Rosina, dat ze onder in de kast liggen... je kunt er zulke leuke dingen mee doen! Voor een pak koffie en een doos tompoucen mag je bij mij wel op les komen hoor hahaha!

      Verwijderen
  4. Super Petra, maak vooral een foto van als hij het ontvangt. Heel origineel!

    Hartelijke groeten,

    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend leuk deze waaier!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie, zó leuk om te lezen, hopelijk heb je weer wat inspiratie opgedaan !

Populaire posts van deze blog

Winter

Casper is geboren

Kerstkaart op donderdag 46